TRACKLISTINGS
HEY, WELCOME TO THE "TRACKLISTINGS" COMMUNITY !

For more than 4 years, we are the biggest database concerning EDM livesets, DJ-sets, podcasts & other mixes.
If you want access to and/or help expanding this database, please register. It's free and takes only 2 minutes.

Some basic rules:
- Use English only and be friendly to the other members.
- Post every set/mix in a new topic and at the correct subforum, as following: "YEAR.MONTH.DAY - ARTIST - NAME OF THE SET/MIX" (in upper case).
- You are allowed to promote anything related to EDM at the "Promoting Section", but spam will not be tolerated.
- You are allowed to post your own tracks, remixes, bootlegs and mixes at the "Your Own Productions" and "Member Mixes & Podcasts" sections.
- Posting downloadlinks of copyrighted material, such as songs, EP's, albums, ... is strictly forbidden !

If you have a question, do not hesitate to send a PM to the Greg (Admin) or the TL-admins.

Thanks, Greg (Admin).
TRACKLISTINGS
HEY, WELCOME TO THE "TRACKLISTINGS" COMMUNITY !

For more than 4 years, we are the biggest database concerning EDM livesets, DJ-sets, podcasts & other mixes.
If you want access to and/or help expanding this database, please register. It's free and takes only 2 minutes.

Some basic rules:
- Use English only and be friendly to the other members.
- Post every set/mix in a new topic and at the correct subforum, as following: "YEAR.MONTH.DAY - ARTIST - NAME OF THE SET/MIX" (in upper case).
- You are allowed to promote anything related to EDM at the "Promoting Section", but spam will not be tolerated.
- You are allowed to post your own tracks, remixes, bootlegs and mixes at the "Your Own Productions" and "Member Mixes & Podcasts" sections.
- Posting downloadlinks of copyrighted material, such as songs, EP's, albums, ... is strictly forbidden !

If you have a question, do not hesitate to send a PM to the Greg (Admin) or the TL-admins.

Thanks, Greg (Admin).
TRACKLISTINGS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
TRACKLISTINGS

LIVESETS (ACID, DUBSTEP, EBM, ELECTRO, HOUSE, MINIMAL, TECHNO, TRANCE...) & TRACKLISTINGS
 
HomePortalLatest imagesRegisterLog in
Similar topics
TRACKLISTINGS
Le Mix Expliqué : Jules Gaardls b2b Studio Simone, Feb 2015, Paris Tl1310
Index
#
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
RST
UVWYZ
Social Widget
Facebook Fan Page

Navigation
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Partners & Supporters

 

 Le Mix Expliqué : Jules Gaardls b2b Studio Simone, Feb 2015, Paris

Go down 
AuthorMessage
Invité
Guest
avatar



Le Mix Expliqué : Jules Gaardls b2b Studio Simone, Feb 2015, Paris Empty
PostSubject: Le Mix Expliqué : Jules Gaardls b2b Studio Simone, Feb 2015, Paris   Le Mix Expliqué : Jules Gaardls b2b Studio Simone, Feb 2015, Paris Icon_minitimeMon Feb 23, 2015 9:43 pm

[flash(500,500)][/flash]

01. SLAVAKI - 3D WORLD (Elusive Records)
Jules Gaardls : "J'ai choisi d'ouvrir le set par ce titre que j'apprécie beaucoup. Ultra vapeur, à l'image de son compositeur, directeur du label londonien, qui sort des gros hits parfaits pour le warm up."

02. KIRIK - iN (VINYL SPEED ADJUST REMIX) (Moscow Records)
Studio Simone : "Quand Jules m'a proposé un b2b sur un DJ set orienté Chill, j'ai dit oui tout de suite ! C'est l'occasion de vous présenter des titres que l'on ne jourait pas en club à 5h30, comme ce magnifique track remixé par Vinyl Speed Adjust en 2013. Initialement, Kirik est un artiste ukrainien qui diffuse une chaleur qui a réchauffé le studio !"

03. PHUNKYTOWN - COMPLEX ISSUE (Attaché Records)
Jules Gaardls : "Je suis devenu fou de ce titre dès la première écoute ! Phunkytown me l'a envoyé avec plaisir avant la release pour que je détruise les spots Deep House dans lesquels je suis amené à jouer. Chose dite, chose faite."

04. MARSHALL JEFFERSON, CHRIS LIEBING, ANDRE WALTER - MUSHROOMS PART 2 (MARTIN EYERER REMIX) (Soap Records)
Studio Simone : "Que dire sur ce classique que l'on ne présente même plus (…) Lorsque j'ai découvert ce titre en 2008, il a pour moi conditionné une partie de mon set."

05. DANCE SPIRIT - INSIGHT (Supernature)
Jules Gaardls : "J'ai trouvé ce morceau très prenant. Il me prend là, au bas ventre. Les nappes sont envoûtantes, le vocal de Reagan est un voyage et les changements de claps sont remarquables. Ce duo me taquine grave avec cet EP, il a directement fini dans mon dossier 'pépites'."

06. LUSINE - TWO DOTS (PEZZNER REMIX) (Ghostly International)
Studio Simone : "J'ai eu la chance de pouvoir trainer plus jeune au Rachdingue, et même d'y jouer ! L'occaz pour moi de rencontrer des DJs incroyables, comme Ellen Allien, qui a eu la gentillesse de m'offrir ce titre qui ne vieillit pas d'une seule ride ! Une voix, un gimmick et un excellent remixeur !!"

07. HNNY - MOST REALLY PRETTY GIRLS HAVE PRETTY UGLY FEET (Permanent Vacation)
Jules Gaardls : "Ce titre respire vraiment le bonheur. C'est un ami qui me l'a joué pour la première fois, j'ai accouru pour lui demander 'ça me rend malade ça, c'est quoi ça ?' Une mélodie simple, bien amenée et un final rafraîchissant. J'aimerai entendre des tracks comme celui là tous les jours !"

08. DJ KOZE - I WANT TO SLEEP (International Records Recordings)
Studio Simone : "La classe à Dallas ! R.A.S."

09. EMBASSY OF JOY - ADDICTION (PATLAC REMIX) (Endless)
Jules Gaardls : "Le natif d'Hambourg me régale de plus en plus avec ses synthés. J'ai toujours été friand de ça, en plus de percussions efficaces et d'une maxi dynamique. Un titre tout neuf (début 2015) et une suite logique après le Koze joué par Studio Simone."

10. DENSE & PIKA - AIRLESS (Hotflush Recordings)
Studio Simone : "Suite logique pour moi aussi ! Cet EP est un de nos points communs, là où on se retrouve, Jules et moi… Je vous conseille l'EP entier, c'est une tuerie ! Un EP mélodique flaire entre Dense & Pika, ça me fait penser à quelque chose !"

11. COMA - MY ORBIT (DAUWD REMIX) (Kompakt)
Jules Gaardls : "Une vraie balade électronique, très "Kompakt" justement. Un rythme polyvalent, une bassline/mélodie captivante et classe, de courts motifs musicaux accrocheurs, tout ce que j'aime."

12. CONFORCE - SPATIOTEMPORAL (Delsin Records)
Studio Simone : "Voila pour moi la crème de ces jeunes talents de la musique électronique. Conforce est capable de tout, Dancefloor ou Chill, nappes ou rythmiques. Un album à écouter d'urgence !"
Back to top Go down
 
Le Mix Expliqué : Jules Gaardls b2b Studio Simone, Feb 2015, Paris
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Le Mix Expliqué 2 : Jules Gaardls b2b Studio Simone, July 2015, Paris
» 2015.02.21 - Laurent Garnier @ Weather Winter Paris 2015
» 2015.03.013 - ADAM BEYER - DRUMCODE 241 WITH VICTOR CALDERONE, STUDIO MIX

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
TRACKLISTINGS :: MEMBERS MIXES & PODCASTS-
Jump to: